2009. október 9., péntek

CAD alternatívák

A cégnél felmerült a szükség egy CAD programra, mégsem lehet, hogy rajzolnunk kell, és ne legyen egyetlen legális CAD a cégnél. Miután a fônöki beleegyezést megkaptam elmentem az Autodesk AutoCad oldalára, kerestem egy resellert, és több helyen is azzal találkoztam, hogy 4-5000 dollár egyetlen licenc ára. Mivel azonban korábbi világuralmi tervérôl letett a cég, és mégsem alkotjuk meg újra sem az Apollokat, sem a Macskafogót, valami értelmesebb és olcsóbb alternatíva után néztem.

Mindenképp olyan kell, ami tud dwg-t olvasni és írni, tud pdf-be exportálni, beszél angolul, nem kell neki folyékony nitrogén hûtésû szuperszámítógép, és olcsó.
Ezekkel a szempontokkal vágtam neki a netnek, és nem meglepô módon találtam is pár ilyet:

1 ZW Cad
Az ára 400€ környékén van, letölthetô a 30 napos próbaverzió, amit Vistán nem sikerült 30 naposnak installálni, az elsô naptól kezdve lejártnak hitte magát. Szerencsére a lejárt próbaverzió a tesztelést nem zavarta, csak 8000 elemnél többet tartalmazó filét nem lehet menteni, illetve nem lehet nyomtatni belôle.
A tesztelés során kétszer lefagyott, egyszer amikor csíkozással akartam kitölteni egy poligont, egyszer csak úgy.
Lehetséges, hogy csak a Vistát nem szereti, mert az ablak jobb oldalából is hiányzik egy csík ha teljes képernyôre van nagyítva, mindenesetre illene rendesen futnia ennyi pénzért.


2.ProgeCAD
Állítólag nagyon jó, tökéletes autoCAD másolat, de nekem miután rettenetesen nehezen lejött a telepítô kétszer lefagyott telepítés közben, tehát sajnos nem tudtam kipróbálni. Az ára mindenesetre barátságos 400€.

3.  Ally CAD
Az AllyCAD az egyetlen, aminek van freeware, tehát ingyenes változata is, a korlátozás az elmenthetô file (tehát a rajz) méretében van, az ingyenes verzióval maximum 150 Kb méretû rajzot lehet menteni, ami elég kevés, de kisebb rajzokhoz, némi pdf trükközéssel teljesen elegendô otthoni használatra.
Maga a szoftver is más, nem tipikus CAD alkalmazás, kicsit más kinézetre, ikonokra, és kicsit másként viselkedik mindenre. Természetesen nyitva áll a pálya mindenki elôtt, hogy újraértelmezze a kezelôfelületet, és megszerettessen valami újar, de az AutoCad hasonmás versenyben nagyon hátul végzett. Ugyanazt a pár egyszerû mûveletet végeztem el vele, mint az összes többivel, de itt keresgélni kellett, semmi sem állt kézre.

Az ajánlat tökéletesen ugyanaz, töltsd le, 30 napig használd, utána pedig nem tudsz nyomtatni. A telepítés könnyen ment, a kezelôfelület teljesen AutoCAD, bármekkora filét egyszerûen nyitott, mentett. PDF-be tökéletesen kiírta az egészet, észrevétlenül tökéletes. Az alapára 500€, és még csak két éve ígérik, hogy lesz natív linuxos is belôle. Valószínûleg akkor lesz igazán ismert a neve.

Említésre méltó még a QCAD, ami bizonyos mértékig GPL, letölthetô egy "Közösségi verziója", ami teljesen funkcionális, csak a Ribbonsoft által fejlesztett részeket nem tartalmazza. Az egyetlen CAD, ami teljes értékûen támogatja a Linuxot. Ha egyszer végre összerakjuk Tevjét, kipróbálom.


A programokat nehezen találtam, már a harmadikat koptattam, amikor találtam ezt a cikket:
List of cheaper alternatives to AutoCAD and SolidWorks 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése