2009. augusztus 6., csütörtök

Skype megoldások

Eltelt az elsô hónap, aktív skype felhasználó lettem, minden szempontból, íme a tapasztalatok:
A skype behívószámomat (vagy hogy hívjam) nagyon ritkán használom. Tamás hívott rajta kétszer, Adri egyszer. Azt hittem népszerûbb lesz, talán majd ha lesz otthon net, skype, és a magyar mobilt végleg lezárom, akkor szívesebben fog mindenki azon hívni, mint egy külföldi mobilon.

A SkypeToGo számot, (egy lengyel földi szám amin keresztül a skype terhére hívhatok nemzetközi számokat) többször használtam, valószínûleg sokkal gyakrabban használtam volna ha nyuszi mindig olyan helyen lenne, ahol vezetékesen elérhetô. Amúgy arra a kevés idôre, míg nem vagyok az irodában, nemigen telefonálok többet.

Ami viszont teljes siker, az az elôfizetés. Az elôfizetés egy havi fix díj, amivel egész európát további költségektôl mentesen hívhatom. Jelenleg a teljes európát lefedô elôfizetés 5€, ennek az ára már akkor visszajött, amikor kétszer-háromszor 20 perceket beszéltünk Nyuszival SkypeToGo számon keresztül. Az itteni (céges) mobil elôfizetésemben van 200 perc hívás, ezen belül szabadon garázdálkodhatok. Ha csak azt nézzük, hogy 20 percig hív engem Nyuszi a magyaron, a roaming díj 1200 forint lett volna, nem beszélve az ô percdíjáról. Így a mobilelôfizetésben foglalt 200 percbôl és a skype elôfizetésbôl gyakorlatilag ingyen hívjuk egymást. Ha túlszaladnék a 200 percen, akkor 0,5 złoty a díj, ami 30Ft körül van. Még mindig messze jobb, mint ha a magyaron beszélnénk.

A skype SMS ára 0,396 złoty (valami perverzió folytán złotyban írja ki az árakat a skype nekem), ez kereken 25 Ft, szemben a magyar telefon 39 Ftjával, és a lengyel mobil 0,5 złotyjával.

Valószínûleg akkor fogjuk igazán érezni a hasznát, amikor Nyuszi már itt lesz tartósan, és otthoni telefonként fog üzemelni, Nyuszi pedig otthoni üzemmódban.
Meglátjuk. Ez az elsô hónap tapasztalata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése